Controversy has already been shrouding DJ Mag following the results of their Top 100 DJ poll leading to the disqualification of an unknown Swiss DJ called Miss Diamond after it was discovered she had used "illegal methods" to increase her votes. But now it is the magazine itself that has been accused of corruption.

According to EDMSnob, a dance blog, DJ Mag have recieved payments from a number of well known DJ's in exchange for what it is calling "favourable coverage." Most notably German DJ Paul Van Dyk who has allegedly paid the publication £15,000 over the past year for complimentary editorial including a feature in this months edition of the magazine.

Invoices from the magazine supposedly implicate Van Dyk and other DJ's including Dutchman Ferry Corsten with around £13,000 of payments, Egyptian pair Aly & Fila with £10,000 and Greek DJ Vierro also allegedly paying £10,000.

DJ Mag have however issued a statement refuting the claims of EDMSnob explaining the payments are in fact for advertising: "The invoices that have been published are for legitimate advertising and CD covermount deals. This can easily be verified by checking the magazine issues mentioned. They are not 'secret documents' but are confidential company invoices and have been obtained without our consent. We cannot stress enough that as guardians of the Top 100 DJs Poll we take the integrity of the Poll extremely seriously."

The magazine even goes on to hit back at the blog's article as an attempt to "drive traffic and interest in EDMSnob’s blog, and divert attention away from our ongoing investigation into cheating in this year's Poll. We view the obtaining of these invoices as a criminal matter and have contacted the police."

Given that all magazines need to boost income with advertising, it is not unusual for magazines to sell so much ad space, especially at a time when print media is at its most vulnerable (particularly in the music press). To prove editorial favouritism is given to those who take out the most advertising with the magazine would be devastating to the publication and its credibility. We'll be keeping a close eye on the developments of this story, but it is hard to believe that they would operate in such a way.